Search:
Quanto | 7 argumenten waarom een blog starten nog steeds nut heeft voor uw organisatie
21598
post-template-default,single,single-post,postid-21598,single-format-standard,cookies-not-set,edgt-core-1.0.1,ajax_fade,page_not_loaded,,hudson-ver-1.8, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

7 argumenten waarom een blog starten nog steeds nut heeft voor uw organisatie

Vandaag de dag bestaan er ontelbaar veel blogs over elk soort onderwerp. Toch blijft het nuttig om een blog te starten en te onderhouden. Tussen de jaren 2008 en 2014 zijn het aantal webpagina’s verdrievoudigd. Daar nog een (blog-)pagina aan toevoegen lijkt dan nutteloos. Deze argumenten tonen aan waarom u juist wél een blog moet starten:

  1. Toonaangevende bedrijven hebben nog steeds een blog. – U zou dus juist uit de boot vallen indien u de keuze zou maken om geen blog in de website te integreren. Een blog kan voor een bezoeker een hulpmiddel zijn om de website te beoordelen op kennis van het bepaalde vakgebied.
  2. Geef een antwoord op de zoekactie – Het internet wordt alsmaar meer geraadpleegd. Er worden elke seconde duizenden zoekacties uitgevoerd. Met een interessante blog kunt u een antwoord bieden op de vraag die potentiële lezers hebben. Die vragen kunnen voor een blogger een uitdaging zijn omdat zij juist die relevante informatie moeten kunnen aanbieden. Sinds de introductie van de smartphone worden er steeds meer zoekacties gedaan en die maken het opzoeken ook heel wat gemakkelijker. U kunt op elke plaats en op elk tijdstip naar alle soorten content zoeken. Dat zorgt er dan weer voor dat het aantal zoekacties is gestegen. Er zijn meer vragen en er is meer content beschikbaar om een antwoord te bieden, vandaar de hoger nood aan blogs.
  3. Met een blog scoort u beter bij Google – Google is sinds zijn oprichting continu bezig met een zo eerlijk mogelijke match te vinden tussen zoekopdracht en zoekresultaat. Daardoor komen de beste pagina’s bovenaan te staan in de lijst zodat u als gebruiker sneller bij relevante informatie terecht komt. Om dit te kunnen aanbieden, moet Google de sites beoordelen op verschillende aspecten en daar is de blog één van. Door relevante content aan te bieden, kan Google ervoor zorgen dat de site een prominente plaats krijgt in de zoekresultaten.
  4. Verkrijg meningen van uw doelgroep – Bloggen is één van de meest toegankelijke manieren om de mening van uw doelgroep te kennen. Een bedrijf verspreidt content met een vraag over een nieuw product/dienst/onderwerp. Zo wordt het schetsen van een beeld gemakkelijker en kunt u anticiperen op de behoeftes van uw doelgroep.
  5. Creëer routine voor uw bedrijf – Als u een succesvolle blog wilt onderhouden, is het uiterst belangrijk om op regelmatige basis te bloggen zodat het publiek getriggerd blijft. Dit kan ook een voordeel voor u zijn want door bv. elke week een blogpost te publiceren, creëert u een routine voor uzelf en het bedrijf. Dat maakt dat de structuur van een marketingplan erop vooruit gaat.
  6. Laat uw klanten dingen bijleren over uw bedrijf – Een blog kan als hulpmiddel dienen om wat meer te vertellen over uw bedrijf/product/dienst zonder dat het op reclame begint te lijken.
  7. Expertise van het bedrijf laten zien – Een blog kan een reflectie zijn van de kennis en expertise die een werknemer heeft over een onderwerp. Bovendien zal de werknemer zich begrepen en gewaardeerd voelen omdat hij zijn persoonlijke ervaring kan en mag delen.

Wilt u graag een blog starten maar hebt u vragen over de opstart en het onderhoud?  Dan kunt u Quanto inschakelen voor de opzet en opvolging van uw blog.  Contacteer ons gerust op het e-mailadres: info@quanto.be.

 

Share Post