Webmarketing zal de komende jaren een steeds prominentere rol in de marketingaanpak spelen. Hoe is het gesteld met uw online aanpak? Bent u een voorloper of moet u nog een inhaalbeweging maken? Quanto helpt u bij:
Wees origineel
Commercieel of puur newsletter
Meetbare resultaten
Doordat we vandaag allemaal overstelpt worden door nieuwsbrieven, is het geloof in nieuwsbrieven voor een groot stuk verloren gegaan. Nochtans kan online direct marketing zorgen voor heel wat extra leads indien er op een doordachte manier gewerkt wordt.
Volgende zaken zijn hierbij belangrijk:
– We werken met gesegmenteerde nieuwsbrieven volledig afgestemd op elke doelgroep
– We bepalen vooraf de focus om zoveel mogelijk de aandacht vast te houden bij de lezer.
– We zorgen dat de mailing functioneel goed in elkaar zit (links, grafisch, copy…)
– We doen een kritische 5 seconden regel test.
– Nog belangrijker dan de mailing zelf is de samenstelling van een up-to-date adressenbestand.
We bepalen strategisch of we beter newsletters of commerciële mailings of een mix inzetten in uw business. We stellen een schema op voor een half jaar of voor een jaar. Herhaling is een belangrijke factor die bepalend is voor het succes. Mailings zijn belangrijk om top-of-mind te blijven bij uw doelgroep. De kunst is om te informeren en te inspirereren zonder vervelend te werken. Echt specialistenwerk dus.
Een groot voordeel van e-mailings is dat de resultaten meetbaar zijn indien er met een e-mail systeem gewerkt wordt met een goede rapportering. Ideaal is wanneer het ook zichtbaar is wie wat gelezen heeft en waar ze op geklikt hebben. En uiteraard is ook de opvolging nadien minstens even belangrijk! De rapporteringstool gebruiken we nadien ook als middel om te prospecteren. Niemand doet graag zoveel moeite voor niets toch?