In 7 eenvoudige stappen naar een inspirerende marketing aanpak
1. Zet uw automatische piloot uit en laat uw creativiteit volledig de vrije loop… Denk zonder beperkingen na over wat uw bedrijf geloofwaardig maakt in de markt en visualiseer hierbij in grote lijnen uw ideeën. Herinner er uzelf niet aan dat u maar een KMO bent.
2. Nadien maakt u een checklist van aan te pakken producten of diensten binnen uw bedrijf. Welke onderdelen van uw bedrijf lopen niet zoals het hoort? Sla een brug tussen de aan te pakken onderdelen en uw creatieve ideeën. Evalueer welke items uit de eerste stap werkelijk tot uitvoering kunnen gebracht worden.
3. Maak heel gericht een swot-analyse op: bepaal sterktes, zwakheden, kansen en bedreigingen van uw bedrijf. Bepaal nadien wat u wil bereiken dit jaar met uw marketingaanpak. Wat maakt uw bedrijf uniek?
4. Doe de SWOT-oefening ook voor uw concurrenten. Doel is te weten komen hoe u het anders en beter kan doen!
5. Wat is uw reputatie in de markt? Wat is de reputatie van uw concurrent? Wat kunnen we er aan doen om dit te versterken of te verbeteren binnen uw communicatieaanpak?
6. Wat is de algemene bedrijfscultuur? Stemt dit overeen met uw reputatie in de markt?
7. Als we al deze info op een goede manier hebben verzameld, dan maken we een samenvatting van deze zes punten rekening houdend met het marketingbudget en een timing en we gaan er helemaal voor!