Sociale media zijn alomtegenwoordig in ons dagelijkse leven. Tegenwoordig is het dus bijna een must om, vooral op Instagram, maar ook op Facebook, een zogenaamde influencer in te schakelen. Deze influencers hebben vaak een groot bereik en kunnen een tastbare invloed op uw product of dienst hebben. Wilt u graag ontdekken hoe een influencer uw bedrijf een extra duwtje in de rug kan geven?
Quanto helpt u graag bij de zoektocht naar de ideale influencers voor uw bedrijf en houdt daarbij rekening met:
De populariteit en de band die influencers met hun volgers hebben
Vertrouwelijkheid en authenticiteit
Uw doelpubliek
De kostprijs
Influencers hoeven niet immens populair te zijn en vaak moet u ze niet eens zo ver zoeken. Daarom gaat Quanto ook binnen uw organisatie op zoek naar mogelijke influencers. Uw medewerkers hebben namelijk kennis van de visie van uw bedrijf, uw producten, diensten en services, de markt en de klantbehoeften. Ook binnen uw klantenbestand gaan we kijken of er mogelijke influencers beschikbaar zijn.
Hierbij kijken we enerzijds naar de populariteit, maar nog meer naar de band die influencers met hun volgers hebben. Een positief imago van de influencer is een must aangezien uw product of dienst gelinkt wordt aan de influencers en niet alleen aan uw bedrijf.
De reden waarom wij, van Quanto, ook influencers onder uw klanten gaan zoeken, is omdat de ervaring en de aanprijzing van een klant vertrouwen schept en erg authentiek overkomt. Doordat de ‘reclame’ niet rechtstreeks van uw organisatie uit komt, schept het meer vertrouwen en is influencer marketing dus dé ideale vorm van mond-tot-mond reclame op sociale media. Quanto helpt u contact te leggen met influencers.
Het zoeken naar de juiste influencers die uw doelpubliek bereiken, vergt een degelijke kennis. Je kunt influencers met tienduizenden volgers gebruiken, maar als die volgers niet tot uw doelpubliek behoren, hebt u er natuurlijk weinig aan.
Quanto beschikt over de expertise om met een minimum aan influencers een maximum aan potentiële klanten te bereiken.
Influencers zijn natuurlijk niet gratis, maar als u het goed aanpakt, kan het heel voordelig zijn. Quanto zoekt voor u de beste mix van influencers en houdt rekening met uw eisen. Geeft u een product als wederdienst of betaalt u liever per geplaatste post? Gaat u een eenmalige samenwerking aan of een samenwerking op lange termijn?
Hoe kan u uw influencers optimaal inzetten om online over uw product of dienst te praten? Quanto bekijkt met u welke kansen er binnen uw organisatie liggen.